راه اندازی کسب و کار اینترنتی ضرورت زندگی آینده

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ضرورت زندگی آینده

این روزها دغدغه خیلی از افراد راه اندازی کسب و کار اینترنتی است . در اطراف ما هر روز تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی جدید آغاز می گردد. گاها  بعضی از این کسب و کار ها رونق گزفته و برخی دیگر شکست می خورند . اگر شما هم به دنبال ساخت یک کسب و کار اینترنتی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید . 

چرا راه اندازی کسب و کار اینترنتی ؟

شما برای راه اندازی کسب و کار خودتان ۲ راه پیش روی دارید، اول کسب و کارهای فیزیکی، دوم کسب و کارهای اینترنتی 

هر دوی این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند. به طور مثال مزایای کسب و کار های اینترنتی :

۱- نیاز به سرمایه اولیه کم

۲- عدم نیاز به مکان خاص و فیزیکی ( حتی یک میز هم کافی است )

۳- عدم نیاز به مجوز های خاص برای شروع به کار

۴- امکان اتوماتیک سازی ( نیاز به وقت گذاری ۲۴ ساعته نیست )

۵- راحتی در استفاده برای خریداری

۶- امکان شروع به عنوان شغل دوم

۷- هزینه های کم نسبت به کسب و کارهای فیزیکی

۸- در دسترس بودن از نقاط مختلف و عدم محدودیت در دیده شدن و فروش

۹- عدم محدودیت برای فعالیت در طول شبانه روز ( ۷ روز هفته ۲۴ ساعته )

اما این کسب و کارها معایبی نیز دارند به عنوان مثال در ابتدای کار نیاز است برای بالا بردن اعتماد افراد تلاش زیادی گردد و شاید این پروسه مدت زیادی طول بکشد، شما یه عنوان یک کارآفرین اینترنتی باید بدانید که این اتفاق نباید شما را دلسرد کند. همیشه کمی تلاش مضاعف سبب پیروزی شما می گردد. 

اما به سراغ مزایای کسب و کارهای فیزیکی برویم :

۱- اعتماد در این نوع کسب و کار ها راحت تر ایجاد می گردد ( البته کاملا به نوع برخورد با مشتریان ارتباط دارد)

اشاره ای کوتاه نیز به معایب کسب و کار های فیزیکی داشته باشیم :

۱- نیاز به مجوز های مختلف برای راه اندازی 

۲- حتما باید محلی برای شروع کار داشته باشید 

۳- فعالیت شما متناسب با حضور شما می باشد، به محض تعطیلی محل کسب و کار کسب درآمد شما قطع می گردد

۴- میزان درآمد شما با پا خور ( میزان ورود مشتری به محل کسب شما ) محل کار شما ارتباط مستقیم دارد 

۵- هزینه های زیادتر نسبت به کسب و کار اینترنتی 

۶- بسیار زمان گیر و انرژی بر می باشد

چگونه شروع به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنیم؟

گام اول برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، ایده یابی است. ارزش ایده، ارزش کسب و کار شما را مشخص می کند. به عبارت دیگر مهم ترین رکن کسب و کار شما ایده شماست. تا به حال چه مقدار زمان به ایده یابی و بررسی روش های ایده یابی اختصاص داده اید ؟ ایده ها به دو نوع پیدا می شوند:

۱- به صورت ناگهانی

۲- به صورت تکنیکی 

ایده های ناگهانی اکثرا محصول نیمکره راست مغز ما هستند. در زمانی که ما مشغول استراحت و تفریح هستیم این نیمکره ما با بررسی کلی موضوعات ایده های جدید را به ما معرفی می کند. قدر ایده های لحظه ای و ناگهانی را بدانید و سریعا آنها را ثبت کنید. این ایده ها به شدت فرّار هستند. در  نقطه مقابل ایده های هستند که با استفاده از تکنیک های ایده یابی به دست می آیند. این نوع ایده ها به علت بررسی دقیق و شناخت معضلات و نحوه اجرای آن بسیار دقیق و قابل سرمایه گذاری هستند. دو تکنیک را قبلا در سایت و در مقاله ” ایده یابی چیست ؟ ” برای شما معرفی نموده ایم. 

ضرورت زندگی آینده

هر روز شاهد شروع به کار فعالیت های مختلف در بستر اینترنت هستیم . در آینده نزدیک متاسفانه و یا خوشبختانه کسب و کار های سنتی زیادی به دست فراموشی سپرده می شوند. اسنپ ( SNAP ) و تپسی ( TAP30 ) باعث فراموش کردن آژانس ها شدند. در آینده نزدیک هم بسیاری از کارها به وسیله نمونه های اینترنتی خود از بین می روند. از فرصت های که در حال حاضر دارید استفاده کنید. فراموش نکنید یک ایده داشتن بدون برداشتن قدم در راه رسیدن به آن ، هیچ، هیچ، هیچ ارزشی ندارد. اگر ایده و رویایی دارید هر چه زودتر برای عملیاتی سازی آن اقدام نمایید. اگر ۵ سال بعد بگویید من فلان ایده را داشتم ، هر چقدر هم که آن ایده و کسب و کار موفق بوده باشد حتی یک ریال هم به جیب شما نخواهد آمد. همین امروز تصمیم بگیرید که ایده خود را اجرایی کنید. 

 

شما می توانید با تهیه آموزش ” ایده یابی برای کسب و کار اینترنتی ” صاحب جعبه ابزار ایده یابی با ۶ ابزار کاربردی بشوید و علاوه بر آن ۶۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار نیز برای الهام گیری در اختیارتان قرار می گیرد .

نظرات کاربران


دیدگاه خود را ثبت کنید

*
*