ایده یابی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایده یابی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

سلام خدمت شما دوست عزیز ، مدتی قبل مقاله ای با عنوان ضرورت راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را داخل سایت قرار دادیم. بعد از آن مقاله می‌ خواهیم در رابطه با ایده یابی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای شما مقاله ای بنویسیم .

افراد در رابطه با ایده به دو دسته تقسیم می‌ شوند؛ افرادی که دارای ایده برای راه اندازی یک کسب و کار هستند و افرادی که فاقد ایده برای شروع کار می‌ باشند.

دسته اول نیازمند یک سری روش برای ارزیابی ایده خود هستند  و باید ایده خود را از نظر سوددهی بررسی کنند و دسته دوم نیازمند آموزش یک سری تکنیک برای ایده یابی می‌ باشند تا بتوانند در شرایط مختلف به ایده پردازی بپردازند.

در این مقاله تکیه ما بر روی معرفی تکنیک های ایده یابی است. افرادی که قصد دارند ایده هایی را جهت کسب سود تولید و از آن کسب درآمد کنند .

دانلود رایگان کتاب ۳۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کمتر از سی ثانیه تا دانلود کتاب فاصله دارید

 

تکنیک های ایده یابی

برای همه ما پیش آمده که در لحظاتی خاص ایده ای به سرمان راه پیدا کرده و جرقه بزرگ در ذهن ما خورده است این ایده های ناگهانی ، حاصل استراحت نیمکره چپ و فعالیت نیمکره راست مغز ما است. در این مقاله صحبت ما درباره ایده های ناگهانی نیست و در حقیقت می خواهیم با استفاده از تکنیک های موجود به آموزش ایده یابی پردازیم . تکنیک های متفاوتی برای ایده یابی وجود دارد ، (در آموزش ایده یابی برای کسب و کارهای اینترنتی به طور مفصل روش‌های ایده یابی صحبت کرده ایم و در آنجا یک جعبه ابزار کامل جهت ایده یابی را آموزش داده ایم ) در این مقاله نیز چند تکنیک سریع را برای شما معرفی می کنیم .

تکنیک تفکر معکوس RT

این تکنیک بر اساس منفی بافی ذهن ما طراحی شده است !در این تکنیک شما با برعکس سوال کردن از خود به روش هایی جهت کسب درآمد دست پیدا می کنید . در این روش که تاکید آن به منفی بافی ذهن است یک نکته وجود دارد . ذهن ما در اکثر اوقات تمایل بیشتری به منفی نگری دارد و نکات مثبت را به راحتی نمی تواند بیابد . اما شما با برعکس سوال کردن از خود می توانید راه حل ها و ارائه هایی نیز بیابید . یعنی بعد از رسیدن به ۱۰- ۱۵ جواب برای سوال معکوس  خود کافیست جواب ها را برعکس کنید تا راه حل هایی برای مسئله خود داشته باشید .

به طور مثال شما به دنبال روشی جهت افزایش فالوور های خود در نرم افزار اینستاگرام هستید . برای استفاده از تکنیک تفکر معکوس سوال خود را به این صورت مطرح می‌کنید . چگونه میتوانم فالوور هایم را از دست بدهم؟ و احتمالا راه حل هایی مثل عدم نشر ویدئو عدم قراردهی پست های منظم ، شخصی کردن صفحه (Private Page) و بستن امکان سرچ صفحه و … می یابیم.دراینجا کافیست که راه حل ها را برعکس کنیم تا تا ۱۰-۱۵راه حل برای سوال چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم برسیم.

نکته خیلی مهم این است که از این تکنیک نباید خیلی زیاد استفاده کرد زیرا ذهن ما به اندازه کافی منفی باف است  و این تکنیک کمک می‌کند تا موارد منفی در اطراف ما بیشتر به چشم بیاید پس لطفاً از این تکنیک زیاد استفاده نکنید .

تکنیک نقشه ذهنی :

این روش یکی از فوق العاده ترین روش های موجود برای ایده یابی، گسترش ایده ها و استفاده حداکثری از توانایی های مغز است . این روش جدیدترین تکنیک یادداشت برداری بر اساس نوع عملکرد مغز است، مغز انسان از دو نیمکره چپ و راست تشکیل شده است . و در حالت عادی ذهن ما تمایل دارد که فقط از یک نیمکره استفاده نماید ، اما با استفاده از پی کنی که نقشه ذهنی مغز ما مجبور به استفاده از هر دو نیمکره به صورت همزمان می شود نکته مهم این است که انسان زمانی شروع به نشان دادن خلاقیت می کند که بتواند به صورت همزمان از هر دو نیمکره مغز استفاده نماید .

در مدارس و دانشگاه ها به ما یاد میدهند که به صورت خطی یادداشت نماییم این تصور از آنجا نشأت می گیرد که چون ما به صورت خطی صحبت می کنیم و می نویسیم پس باید به صورت خطی فکر کنیم . اما تفکر انسان به صورت شعاعی است یعنی یک نقطه مرکزی را مورد توجه قرار می‌دهد و سپس در اطراف آن به صورت شعاعی و پراکنده شروع به تفکر میکند . عدم خوانش بین نگارش و تفکر ما باعث می‌شود که مغز نتواند از همه پتانسیل هایش استفاده نماید برای یادگیری این روش به صورت کامل می‌توانید آموزش استارت موتور خلاقیت به کمک نقشه ذهنی را تهیه نمایید تا به یک کاربر حرفه ای در استفاده از مغزتان تبدیل شوید .

برای یادگیری و آموزش تکنیک نقشه ذهنی ، می توانید آموزش استارت موتور خلاقیت با نقشه ذهنی را تهیه نمایید.

تکنیک استوری بورد (Story Baord)

این تکنیک یک روش عالی برای طراحی استراتژی است و نحوه عملکرد آن به این صورت است که ابتدا چند استیکر نوت (Note Stickers) را جدا کرده و بخشی از عملیات مدنظر یادداشت می کنیم . در مرحله بعد شروع به جابجا کردن توالی ها می‌‌کنیم این کار باعث می‌‌شود تا بهترین ترتیب برای پیاده‌سازی استراتژی خود را بیابید. این جابجایی ها به شدت کمک می‌‌کند تا شما ایده‌های جدیدی را کشف کنید و از آن ها جهت بهبود استراتژی خودتان استفاده کنید .

تمامی‌ این تکنیک ها به علاوه سه تکنیک دیگر تحت عنوان جعبه ابزار ایده یابی در محصول ایده یابی برای کسب و کار اینترنتی آموزش داده شده است .

امیدواریم با استفاده از تکنیک های معرفی شده بتوانید ایده های خوبی را برای خود طراحی کنید پیشنهاد ویژه ما استفاده از محصول آموزشی ایده یابی برای کسب و کار اینترنتی در جعبه ابزار ایده یابی می‌ باشد .

شما می توانید با تهیه آموزش ” ایده یابی برای کسب و کار اینترنتی ” صاحب جعبه ابزار ایده یابی با ۶ ابزار کاربردی بشوید و علاوه بر آن ۶۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار نیز برای الهام گیری در اختیارتان قرار می گیرد .

نظرات کاربران


دیدگاه خود را ثبت کنید

*
*